חינוך
כיצד נשוחח עם ילדינו בעקבות אסון לחץ כאן
"תדע כל אם עברייה שמסרה את גורל בניה לידי המחנכים הראויים לכך"
החינוך הוא מה שנשאר, כאשר שוכחים את כל הדברים שלמדנו בבית־הספר. |
בשאיפה לחינוך
"החינוך הוא בבחינת סימפוניה בלתי גמורה
ולא מפני שתמה ולא נשלמה,
אלא מפני שמסכת חינוך אינה נשלמת ואינה תמה -
היא נרקמת תמיד"
ולא מפני שתמה ולא נשלמה,
אלא מפני שמסכת חינוך אינה נשלמת ואינה תמה -
היא נרקמת תמיד"
חבלי חינוך, זלמן ארן, 1971
הדואג לימים - זורע חיטה
הדואג לשנים - נוטע עצים
הדואג לדורות - מחנך אנשים
יאנוש קורצ'אק
"אני מאמין"
הורים יקרים שלום
אנו מתחייבים להעמיד את החינוך בראש סדר העדיפות להעניק שירותי חינוך מצויינים לקהילת עץ אפרים
מגיל מעון ועד לסיום ביה"ס התיכון.
ניהול מערכת חינוך בשאיפה למצוינות תמידית-אדמיניסטרטיבית,חינוכית ומערכתית –בשיתוף ומעורבות הקהילה
ומועצה אזורית שומרון.
שדרוג מערכת חינוכית איכותית ומתקדמת לשנת 2013
יצירה וגירוי סביבתי חינוכי משולב בחוגים לכול שכבות הגיל
הכנת בני הנוער לחיי חברה וקהילה והכשרתם כאזרחים שומרי חוק בעלי ערכים יהודיים ודמוקרטיים
השקעה במערכת חינוך איכותית היא המפתח לחוסנה של קהילת עץ אפרים ולחוסנה של החברה בישראל.
ייעדים :
• אנו מתחייבים להגדיל את תקציב החינוך באופן משמעותי.
• אנו מתחייבים להגדיל את שעות הפעילות עבור כול שכבות הגיל
• עזרה לתלמידים בעלי צרכים מיוחדים.
• פיתוח תכניות ויוזמות חינוכיות .
• שיפוץ ובניית מבני חינוך הצטיידות ורכש.
• שיפור הישגים לימודיים ע"י שיעורי עזר מחוץ לשעות בית הספר.
• חינוך לא קונבנציונלי.
"מטרת החינוך צריכה להיות: אנשים המצטיינים בעצמאות – במחשבה ובמעשה"
-----------------------------------------------------------------------------------------
1. המנהג ההרסני ביותר ? לדאוג
2. כדור השינה הטוב ביותר ? שקט נפשי.
3. השמחה הגדולה ביותר היא ? לתת.
4. המעשה המשמח ביותר הוא ? לעזור לאחרים.
5. התכונה המכוערת ביותר ? אנוכיות.
6. האנשים המסוכנים ביותר ? רכילאים.
7. האובדן הגדול ביותר- אובדן הכבוד העצמי.
8. שתי המילים החזקות ביותר הן ? אני יכול.
9. המתנה הגדולה ביותר ? לקבל עידוד ותמיכה.
10. "הלבוש" היפה ביותר של האדם הוא
החיוך......
• אנו מתחייבים להגדיל את תקציב החינוך באופן משמעותי.
• אנו מתחייבים להגדיל את שעות הפעילות עבור כול שכבות הגיל
• עזרה לתלמידים בעלי צרכים מיוחדים.
• פיתוח תכניות ויוזמות חינוכיות .
• שיפוץ ובניית מבני חינוך הצטיידות ורכש.
• שיפור הישגים לימודיים ע"י שיעורי עזר מחוץ לשעות בית הספר.
• חינוך לא קונבנציונלי.
"מטרת החינוך צריכה להיות: אנשים המצטיינים בעצמאות – במחשבה ובמעשה"
-----------------------------------------------------------------------------------------
1. המנהג ההרסני ביותר ? לדאוג
2. כדור השינה הטוב ביותר ? שקט נפשי.
3. השמחה הגדולה ביותר היא ? לתת.
4. המעשה המשמח ביותר הוא ? לעזור לאחרים.
5. התכונה המכוערת ביותר ? אנוכיות.
6. האנשים המסוכנים ביותר ? רכילאים.
7. האובדן הגדול ביותר- אובדן הכבוד העצמי.
8. שתי המילים החזקות ביותר הן ? אני יכול.
9. המתנה הגדולה ביותר ? לקבל עידוד ותמיכה.
10. "הלבוש" היפה ביותר של האדם הוא
החיוך......
אז תנו תמיד חיוך ענקי
=============================================================================
===============================================================================
שני לקחים לסיפור:
=============================================================================
===============================================================================
ילד עיוור ישב לו על מדרגות של בנין גבוה וכובע תחתיו, הוא החזיק שלט לרגליו שאמר: "אני עיוור – אנא עזרו לי"
אך בכובעו היו רק מספר מועט של מטבעות.
אדם שעבר בסביבה ראה את הנער והוציא מספר מטבעות מכיסו ושילשל אותם לכובעו של הנער, האיש גם לקח לידיו את השלט מחק את הכתוב והחזיר את השלט למקומו כך שכולם יוכלו לראות את המילים החדשות...
במהרה החל הכובע להתמלא....
הרבה יותר אנשים החלו לתת כסף לנער העיוור...
באותו אחה"צ עבר שם שוב אותו אדם ששינה את הכתוב בשלט כדי לבדוק מה שלום הנער העיוור.
הנער שזיהה את צלילי הנעלים של האיש מייד פנה אליו ושאל, "האם אתה הוא האיש ששינה את הכתוב בשלט שלי הבוקר? ספר לי בבקשה מה כתבת?"
האיש ענה, - בסה"כ כתבתי את האמת, "כתבתי את מה שהיה כבר רשום אבל רק במילים אחרות"
מה שהאיש כתב בשלט:
“היום הוא יום נפלא אך אינני יכול לראות זאת"
“היום הוא יום נפלא אך אינני יכול לראות זאת"
האם אתם סבורים שהשלטים אמרו את אותם הדברים?
ברור ששניהם סיפרו לאנשים שהנער עיוור, אבל השלט הראשון ביקש עזרה ע"י זה שאנשים ישימו כסף בכובע.
השלט השני פשוט סיפר לאנשים עד כמה יש להם מזל שהם יכולים ליהנות מהיופי של אותו היום אך הנער העיוור אינו יכול.
האם זה מפתיע אפוא שהשלט השני היה יעיל יותר?
שני לקחים לסיפור:
הראשון הוא:
"היה אסיר תודה על מה שיש לך למישהו אחר יש פחות ממך! עזור היכן שאתה יכול לעזור"
"היה אסיר תודה על מה שיש לך למישהו אחר יש פחות ממך! עזור היכן שאתה יכול לעזור"
השני הוא:
"היה יצירתי, היה חדשני, חשוב אחרת, תמיד יש דרך נוספת טובה יותר"
"היה יצירתי, היה חדשני, חשוב אחרת, תמיד יש דרך נוספת טובה יותר"
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|