עץ אפרים האתר האלטרנטיבי חינוך
 

חינוך

 
כיצד נשוחח עם ילדינו בעקבות אסון לחץ כאן



"תדע כל אם עברייה שמסרה את גורל בניה לידי המחנכים הראויים לכך"
 

החינוך הוא מה שנשאר, כאשר שוכחים את כל הדברים שלמדנו בבית־הספר.

אלברט איינשטיין




   
 

בשאיפה לחינוך

"החינוך הוא בבחינת סימפוניה בלתי גמורה
ולא מפני שתמה ולא נשלמה,
אלא מפני שמסכת חינוך אינה נשלמת ואינה תמה -
היא נרקמת תמיד"
חבלי חינוך, זלמן ארן, 1971
   

 
             
הדואג לימים - זורע חיטה
הדואג לשנים - נוטע עצים
הדואג לדורות - מחנך אנשים
יאנוש קורצ'אק




"אני מאמין"


הורים יקרים שלום

אנו מתחייבים להעמיד את החינוך בראש סדר העדיפות להעניק שירותי חינוך מצויינים לקהילת עץ אפרים
מגיל מעון ועד לסיום ביה"ס התיכון.
ניהול מערכת חינוך בשאיפה למצוינות תמידית-אדמיניסטרטיבית,חינוכית ומערכתית –בשיתוף ומעורבות הקהילה
ומועצה אזורית שומרון.
שדרוג מערכת חינוכית איכותית ומתקדמת לשנת 2013
יצירה וגירוי סביבתי חינוכי משולב בחוגים לכול שכבות הגיל
הכנת בני הנוער לחיי חברה וקהילה והכשרתם כאזרחים שומרי חוק בעלי ערכים יהודיים ודמוקרטיים
השקעה במערכת חינוך איכותית היא המפתח לחוסנה של קהילת עץ אפרים ולחוסנה של החברה בישראל.
 
ייעדים :

• אנו מתחייבים להגדיל את תקציב החינוך באופן משמעותי.
• אנו מתחייבים להגדיל את שעות הפעילות עבור כול שכבות הגיל
• עזרה לתלמידים בעלי צרכים מיוחדים.
• פיתוח תכניות ויוזמות חינוכיות .
• שיפוץ ובניית מבני חינוך הצטיידות ורכש.
• שיפור הישגים לימודיים ע"י שיעורי עזר מחוץ לשעות בית הספר.
• חינוך לא קונבנציונלי.


"מטרת החינוך צריכה להיות: אנשים המצטיינים בעצמאות – במחשבה ובמעשה"
-----------------------------------------------------------------------------------------

 
 

 


1. המנהג ההרסני ביותר ? לדאוג
2. כדור השינה הטוב ביותר ? שקט נפשי.
3. השמחה הגדולה ביותר היא ? לתת.
4. המעשה המשמח ביותר הוא ? לעזור לאחרים.
5. התכונה המכוערת ביותר ? אנוכיות.
6. האנשים המסוכנים ביותר ? רכילאים.
7. האובדן הגדול ביותר- אובדן הכבוד העצמי.
8. שתי המילים החזקות ביותר הן ? אני יכול.
9. המתנה הגדולה ביותר ? לקבל עידוד ותמיכה.
10. "הלבוש" היפה ביותר של האדם הוא
החיוך......
 
אז תנו תמיד חיוך ענקי
=============================================================================
=============================================================================== 
 
 

 

ילד עיוור ישב לו על מדרגות של בנין גבוה וכובע תחתיו, הוא החזיק שלט לרגליו שאמר: "אני עיוור – אנא עזרו לי"

אך בכובעו היו רק מספר מועט של מטבעות.
אדם שעבר בסביבה ראה את הנער והוציא מספר מטבעות מכיסו ושילשל אותם לכובעו של הנער, האיש גם לקח לידיו את השלט מחק את הכתוב והחזיר את השלט למקומו כך שכולם יוכלו לראות את המילים החדשות...
במהרה החל הכובע להתמלא....
הרבה יותר אנשים החלו לתת כסף לנער העיוור...
באותו אחה"צ עבר שם שוב אותו אדם ששינה את הכתוב בשלט כדי לבדוק מה שלום הנער העיוור.
הנער שזיהה את צלילי הנעלים של האיש מייד פנה אליו ושאל, "האם אתה הוא האיש ששינה את הכתוב בשלט שלי הבוקר? ספר לי בבקשה מה כתבת?"
האיש ענה, - בסה"כ כתבתי את האמת, "כתבתי את מה שהיה כבר רשום אבל רק במילים אחרות"
מה שהאיש כתב בשלט:
היום הוא יום נפלא אך אינני יכול לראות זאת"
האם אתם סבורים שהשלטים אמרו את אותם הדברים?
ברור ששניהם סיפרו לאנשים שהנער עיוור, אבל השלט הראשון ביקש עזרה ע"י זה שאנשים ישימו כסף בכובע.
השלט השני פשוט סיפר לאנשים עד כמה יש להם מזל שהם יכולים ליהנות מהיופי של אותו היום אך הנער העיוור אינו יכול.
האם זה מפתיע אפוא שהשלט השני היה יעיל יותר?

שני לקחים לסיפור:
הראשון הוא:
"היה אסיר תודה על מה שיש לך למישהו אחר יש פחות ממך! עזור היכן שאתה יכול לעזור"
השני הוא:
"היה יצירתי, היה חדשני, חשוב אחרת, תמיד יש דרך נוספת טובה יותר"

 
תגובות
18.
חינוך לנוער
01/10/12 11:03
מאת: סופי
איזה דוגמא יכול הועד לתת לנוער העתיד עם התנהגות קלוקלת שכזו הנוער אבוד
17.
תגובה ל 16
26/09/12 20:03
מאת: יעל
אמת לאמיתה הגן באמת עלוב ובשבןע שעבר צבעו אותו שיראה נורמלי פשוט לעג לרש אני חושבת שגן השעשועים עלוב כמו הועד הנוכחי
16.
גן שעשועים ראשי עץ אפרים מרכז הישוב
13/09/12 15:26
מאת: סיגלית
גן השעשועים נראה עלוב המתקנים הם בושה לוועד קשה להאמין אין אחד שזה לא מפריע לו למה לא מסדרים אותו הרי זה המקום הכי שימושי בישוב כשבאים אלי אורחים אני מתביישת לצאת איתם החוצה
15.
לא חכם מי שקורא, חכם מי שמבין מה הוא קורא
06/09/12 15:38
מאת: תגובה ל 12
כשמסתכלים בין השורות אחרי שהכל נאמר ונעשה, מסתבר שהרבה יותר נאמר מאשר נעשה ואם נעשה נעשה בדיעבד
14.
גן שעשועים החרוב
06/09/12 14:59
מאת: רותי
למה שיעשו מי אנחנו בכלל למה צריך להתיחס אלינו ומי רואה זה לא מרכז הישוב ולא הכניסה לישוב אולי לקראת הבחירות יעשו משהו לסתום לנו את הפיות
13.
גן שעשועים רחוב החרוב
06/09/12 09:18
מאת: תמירה
גן השעשועים הקטן במצבו הנוכחי הוא תעודת עניות לוועד ליור ולמזכיר הישוב שרואים מתעלמים ולא עושים כלום
12.
גן ילדים רחוב החרוב
05/09/12 12:37
מאת: שלמה
למה לא מסדרים את גן השעשועים ברחוב החרוב למטה הגן מסריח מצואה של כלבים וחתולים המתקנים שבורים עשב גדל סכנה ציבורית למבוגרים ובטח לילדים הגעתי למצב שאני לא נכנס לשם עם הילדה שלי פשוט הזנחה פושעת דיברתי כמה פעמים ולא עזר צר לי שלא מתיחסים לתושב הקטן שמסיים את עבודתו בא הביתה ורוצה להרגיש בבית ולא בחיריה
11.
חיזרים
04/09/12 18:54
מאת: מריה
אנשים שמתנשאים שום סידרת חינוך לא תעזור אולי ימצאו להם משהו על המאדים אים בכלל
10.
סדרת חינוך לוועד
03/09/12 20:58
מאת: חנוך המחונך
צריך דחוף להוציא את הוועד לסדרת חינוך איך אנשי ציבור צריכים להתנהג ולהתנהל מול התושבים ובכלל איך אנשי ציבור פועלים ומה מהות התפקיד שלהם לפי מה שמוצג באתר הם צריכים כמה סדרות
9.
תגובה לרעננה 6
30/08/12 15:14
מאת: ציפיה
אני יודעת מי את אולי הגיע הזמן שתתפקחי הטינה התיסכול והרצון לנקמנות הם אשר מביאים את הישוב הזה לאן שהוא מגיע מעניין שרוב הישוב רואה את התיפקוד הגרוע של הוועד והמנכל שלא סופרים את התושבים ורק מספרים סיפורים אז בבקשה די עם הנקמנות התפכחי בחיית ראבק
8.
חינוך
29/08/12 11:37
מאת: חנה
לדבורה ישר כח שיש לך אומץ לומר את מה שרוב התושבים חושבים באמת הסכום מוגזם ובאמת אפשר היה לתעל את הכסף לצרכים חשובים באמת ובנוסף אחוז התושבים שהגיעו לראות את ההופעה היה נמוך במיוחד אני לפחות כמעט לא היכרתי אף אחד אז כנראה שבאמת יחסי ציבור היו העניין פה
7.
חינוך בראש סדר העדיפויות
28/08/12 20:37
מאת: דבורה
שמי דבורה שם בדוי כמובן הבנתי מהכתבות באתר שצריך לפחד אז אני פחדנית מטבעי אני אשת חינוך מזה כ 22 שנים במשרד החינוך הגיע לאוזני שמועה שבוזבז כסף ביום העצמאות על זמר בערך כ 200000 ש"ח שלא תחשבו אין לי דבר וחצי דבר נגד ישי לוי הפוך אני מאוהבת בו אבל לא חושבת שהיה כדאי 200000 ש"ח זה הזוי היה כדאי במקום בחופש הגדול להביא שתי מורות בשכר מלא ולעשות קורס הכנה לילדים שעולים לכיתה א היינו משלמים 20000 ש"ח ומקבלים חינוך אמיתי אפשר היה כל יום לעשות פעילות עם הנוער המשועמם ולא היינו מגיעים לסכום הזה אפשר היה להשקיע בקורס לימוד במחשבים לכל המשפחה על הסכנות הטמונות במחשב בכלל ובאינטרנט בפרט גם מרצה באוניברסיטה היה לוקח 10000 ש"ח אפשר היה לתת שיעורי עזר לילדים משכבה א-יב שתי מורות לא היה עולה יותר מ 20000 שח ועוד המון דברים טובים ויפים אז אני שואלת וחושבת ביני לבין עצמי באיזו חוצפה ציבורית מבזבזים בצורה כזו כסף יותר חשוב חינוך ופחות יחסי ציבור אני כועסת ואפילו מאוד ודעו לכם הברדק וחוסר תום הלב חייב להיפסק חייבים לשים את החינוך בראש סדר העדיפויות לא בדיבורים במעשים מקווה אני שדברי יגיעו לאוזן קשבת
6.
למה מסננים ביקורות באתר שלך
28/08/12 11:58
מאת: רעננית
ממש צדיק גמור אתה אתה דוגמא לחינוך
חוץ מזה אז מה עם יצאת זכאי בבית המשפט מי שמנפנף כל הזמן זכאי זכאי זכאי זה אומר שהוא אשם גם בית המשפט יכול לטעות השופטים הם בשר ודם
5.
צרות בצרורות
21/08/12 21:35
מאת: חנוך
בלי חינוך אין עתיד איזה דוגמא יכול לתת עובד ציבור שמאיים מה המשמעות דיבורים לחוד ומעשים לחוד
4.
חינוך בראש סדר העדיפויות
13/08/12 14:41
מאת: חנוך המחונך
שלום חברי
שמתי לב שהחינוך מודגש באדום וזה מחמם את הלב ההשקעה בחינוך לטווח ארוך מוכיחה את עצמה כי חינוך הוא כמו ריצת מרתון אי אפשר למדוד בהתחלה את הנתונים בסופו של תהליך מקבלים תוצאות חיוביות או שליליות ככול שנשקיע בדור הצעיר נקצור את הפירות בעתיד לעצם העניין באמת חבל שבחופש הגדול אין פעילות יתר לילדים צריך לחשוב יותר לעומק איך מפתחים את פעילות הילדים שהיא רב גילאית
3.
חינוך בעץ אפרים
13/08/12 09:34
מאת: יעקב
חד משמעית צודקים הילדים מורטים שערות מהראש נמצאים מול המחשב והטלויזיה במשך היום כי אין אף פעילות נוער רצינית בשעות הבוקר והצהריים בסוף יביאו לנו איזה מתנפח ויזמינו את אלקנה שיראו שיש הרבה אנשים לידיעת התושבים לצערי אפס השקעה בחינוך
2.
תגובה למספר 1
13/08/12 07:33
מאת: תקווה אבודה
מסכימה לחלןטין יש מבנים סגורים מוצללים וממוזגים דוגמת מועדון הנוער או הבמבי בר למה בחופש הגדול לא מנצלים אותם לטובת ילדי עץ אפרים הרי בבקרים הם עומדים שוממים למה משמש הבמבי בר רק לשתות בירות אז הנה לכם דוגמא קטנה
1.
בוז לחופש הגדול
12/08/12 21:05
מאת: מיכאל
חבל מאוד שפרנסי הישוב שמשבחים את עצמם בכל פעם לא מצאו לנכון במהלך החופש הגדול לתת פעיליות לנוער שפשוט משתעמם ולא מוצא תעסוקה